I år upplever vi en ovanligt stor påbyggnad av istappar från våra tak och vi arbetar därför aktivt med ett företag för att få bukt med detta problem. Dock mäktar vi inte med att få dessa borttagna i den takt som de byggs på, därför är det av stor vikt att vi hjälps åt för att undvika att någon blir skadad.
1) Ni som bor med balkong uppmanas att skotta dessa, detta gäller i synnerhet ni som bor högst upp med kungsbalkong
2) Undvik att gå i närheten av fasaderna.
3) Undvik att använda grovsoprummet för tillfället, borttagning av istappar där är beställt.
4) Respektera avspärrningarna som idag har satts upp.
Istappar är en allvarlig risk, och vi måste därför hjälpas åt med detta.
Då många firar jul och nyår hemma i år vill vi påminna våra medlemmar om att tänka på att aldrig lämna tända ljus utan uppsikt. Det kan också vara en god idé att säkerställa att batterierna i era brandvarnare fungerar.
Styrelsen vill även passa på och önska våra medlemmar en riktigt god jul och gott nytt år.
På förekommen anledning vill styrelsen påminna samtliga medlemmar om att det krävs styrelsens godkännande för uthyrning av sin bostad i andra hand. Styrelsen godkänner inte uthyrningar via Airbnb och liknande aktörer. Upplåts lägenheten i andra hand utan styrelsens godkännande kan bostadsrätten förverkas.
Mer info finns under fliken ”Dokument” och ”Information och ordningsregler”.
Ledamöter
Rickard Glimmerud, ordförande
Cecilia Carnefeldt, vice ordförande
Johan Malmkvist, ekonomiansvarig
Erik Hallgren
Sergei Vanderstedt
Hedda Engvall
Oscar Sandelin
Suppleanter
Malin Carlsson
MIchael Ehring
I tider av karantän, självisolering och rekommendationer till samhällets riskgrupper, däribland personer över 70 år, att undvika sammanhang med mycket människor är det många medlemmar som har hört av sig och vill hjälpa grannar som t.ex. behöver hjälp med handling. Det tycker vi givetvis är fint att se och vill därför ge följande rekommendationer:
1) Om du stöter på en granne som är i riskgrupp, erbjud din hjälp
eller
2) Lägg en lapp med ditt telefonnummer och vad du kan hjälpa till med i den grannes brevlåda som du tror skulle kunna behöva din hjälp.
Vi hoppas att alla tar väl hand om sig själva och följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten och regeringen går ut med.
Hälsningar Styrelsen
Som ni har sett på avin för avgiften till föreningen är Valvet Förvaltning vår ekonomiska förvaltare. Det innebär att de hjälper oss att sköta föreningens ekonomi. De har nu i spetember bytt namn och heter numera Nabo.
Har man frågor om sin avi eller andra frågor till förvaltaren kan ni kontakta dem på nabo.se/kontakt. Det finns också svar på många vanliga frågor på nabo.se/faq
Namnbytet påverkar inte dig som boende/hyresgäst mer än att avin från och med nu kommer ha Nabo som avsändare.
//Styrelsen BRF Mässen
Detta innebär att alla, oavsett vilken betalningsrutin som hittills använts, kommer de närmaste dagarna få en pappersavi med posten. Den avin gäller avgiften för juli-månad.
Tillsammans med inbetalningsavin kommer även ett informations-blad som upplyser om hur man behöver göra för att i fortsättningen få önskat betalningssätt. Har ni varit bortresta i midsommar så kolla posten lite extra när ni kommer hem så att brevet med avin inte hamnar i pappersinsamlingen.
//Styrelsen för Brf Mässen
Medlemmar i bostadsrättsföreningen Mässen i Stockholmkallas härmed till ordinarie föreningsstämma
Stämmokallelse-2019